Studentbalen




kvällen började halvbra. mamma skjutsade in oss till djurgårn där färjan som skulle ta oss till Lidingö sjövilla gick ifrån. vi köttade för att komma på den första färjan för att slippa vänta på nästa i en halvtimme. det visar sig att den färjan vi tog åkte runt hela jävla stockholm medan den efter gick direkt. så 45 min senare var vi framme, efter de som väntat på nästa.. haha fail! sen tog fördrinkarna slut eftersom några idioter antagligen tagit fler än en. maten var ändå helt okej. servicen sådär.. när nanna och vera bad om ett vegetariskt alternativ istället för toast skagen som var förrätt fick de in en rätt med skinka istället?! haha.. tillslut fick de som hade allergier eller var vegetarianer en varm avocado istället. muuuuuums?

efter alla tal öppnade baren och det var fullständigt kaos. stod i kön i kanske 30 min för att bartendern var helt jävla trög, blind osvosv. tjejerna bredvid mig sa tom till honom att jag och mina kompisar stått i kö i en evighet och han svarade bara "jaja" sen försvann han eller hjälpte nya människor som kom? efter att jag halvt klättrat upp på baren och tryckt upp kortet i ansiktet på honom såg han mig ovh vi fick beställa. BRA JOBBAT BARTENDERN GULDSTJÄRNA TILL DIG!! sen hade vi ändå rätt kul där på slutet. men aldrig att jag går ut i långklänning igen haha! eftersom att den var lite för lång var jag tvungen att bära upp den för att inte ramla. trampade även i tuggummi som på nån vänster fastnade på klänningen. awesome! in med klänningen i frysen bara. taxiresan hem var oxå rätt kul haha. taxichauffören började as garva åt vårat extremt seriösa och dramatiska samtal och sa att han snart kör in i en stolpe. eeeeh haha vad ska man göra? ;D

/Katarina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0