Drunk on love



idag var jag i stan med mami för att kolla på stövlar och jeans. är fortfarande i chock över hur snabbt vi hittade ett par jeans! :O i vanliga fall brukar det hela slutar med att jag börjar gråta efter att ha testat typ 5 par och inga passar för att om dom är bra i benen får jag inte på dom över rumpan, och om dom passar på rumpan så är dom skit stora i benen. liksom NÄR ska jeanstillverkarna fatta att bara för att man har en stor rumpa så betyder det inte att man har gigantiska ben?! och tvärtom. men den här gången såg jag ett par jag gillade, rätt färg och allt. provade och dom satt perfekt :O okej lite långa i benen men det går att fixa. mamma var också helt chockad! "ja det här gick ju förvånandsvärt smärtfritt" sa hon haha.

sen på stövel fronten gick det mindre bra.. man kan ju inte ha tur med allt! hittade det paret jag letade efter inne på åhlens men självklart fanns bara storlek 40 eller större kvar.. SCORE! sen gick vi till NK där jag hittade ett par som faktiskt var fina. och nu kommer det sjuka! jag bad om en 37a eftersom det är det jag typ alltid har. sen när jag skulle prova den fick jag inte på mig skon!!! det gick verkligen inte, det tog liksom stopp typ vid översidan av foten (vad det nu kallas?) men jag jämförde den med min andra sko och de var exakt likastora alltså var det rätt storlek förutom att jag inte fick ner foten.. så jag testade en 38 men den var helt gigantiskt, såg inte klokt ut plus att foten bara flög runt där inne. då kände jag, fml. det bästa var när expediten sa att skon kan kännas lite trång i början och att den töjer ut sig. ja fast det kan ju vara en fördel att man faktiskt får i foten så att man kan töja ut den. "jaha fick du inte i foten alls? haha".. ja så det var min shoppingdag! som plåster på såren hittade jag iaf en fin väska. kanske ska önska mig den, ska kolla om jag hittar nån bild!

PUSS /Katarina

Kommentarer
Postat av: Isabella

Har exakt samma jeansproblem jag också. Alltid antingen eller liksom. Dåligt.

2011-11-27 @ 00:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0