ATTLINGS DIET A LA 10

Jag har kommit på en helt perfect Diet som jag ska försöka hålla till sommaren, vilket jag inte tror jag kommer lyckas med men iallfall ;)

Attlings Diet a la 10 :


  • Om jag äter ensam, så ingenting. Om jag äter med la familia så blir det en knäckebröd macka utan pålägg, och vatten.


  • Ett glas vatten, och om det är lång dag till typ 5, en knäckebröd macka utan pålägg (hej lever på knäckebröd)


  • Något mättande men litet, typ smoothie eller bara en massa sallad, gurka, tomater, paprika osv, och såklart om jag blir hungrig, one knäckebröd macka ;)


  • Eftersom jag alltid äter med la familia, så blir det nog att jag inte kan hoppa över den, men då tar jag vääldigt lite mat, och mycket grönsaker.


  • Om jag blir hungrig (vilket ja kommer bli vafan) så tar jag knäckebrödmacka, frukt, smoothie, grönsaker eller vatten :)

Och så får man ju inte glömma:

  • Springa ungefär 3 gånger i veckan (när snön är borta)
  • Försöka att gymma så mycket som möjligt (typ 1 eller 2 ggr/vecka)
  • 100 situps varje dag (vilket jag redan gör för jag äger på det)
  • 15x2 armhävningar (börjar med det eftersom jag knappt orkar en egentligen)
  • Yoga
Jag tror det jobbigaste kommer bli träningen, att inte äta är jag ganska bra på även om det inte syns on my body.. yet mohahaha.
Och om jag klarar den här dieten tills sommarlovet så är det ett mirakel..

Såhär såg jag ut förra sommaren, och då hade jag som försvar fläskat till mig på all glass i Kroatien, men this time its gonna be different.. hoppas jag om jag klarar att gå ner mer kilo :x

/ PEtra

Kommentarer
Postat av: Carina

tycker du ärligt at du e tjock på den där bilden! människa du är jätte smal! inte modellsmal, men det är ju bara äckligt ;P

jag tycker du har väldigt smal och fin kropp så förstör den inte med att dricka vatten och äta knäckebrödmacka bara :s

2010-01-25 @ 15:11:12
URL: http://carinasvensson.blogg.se/
Postat av: Emma

Det funkar inte så. Man kan inte träna sådär mycket och bara äta knäckebröd. Man kan inte LEVA av att bara äta det du tänker försöka med. Om du vill gå ned i vikt behöver du äta nyttigt men så du blir mätt. Om du inte äter något kommer din kropp sukta mer och det kommer leda till att du inte kan hålla dig från godis m.m. Dessutom kommer din kropp ställa in sig på svält så såfort du äter något kommer den lagra det som fett. Så ät nyttigt men mättande och träna sunt.

2010-01-25 @ 19:16:31
Postat av: katarina

men petra knäppis vad är det för dumt du har fått för dej nu då? :o ofc är du INTE tjock och jag vet inte varför du har fått för dej det! :S det som "Emma" sa i kommentaren över är samma sak som jag försökte berätta för dej på sms, fast hon kanske berättade det lite bättre x) (a) men det jag vill komma fram till är att du är fin som du är trust me! :) <3

2010-01-25 @ 21:23:51
URL: http://petraochkatarina.blogg.se/
Postat av: Petra

Asså det är en sak som fått mig att tänka så katti, meen det vill jag helst inte berätta här så berättar det nästa gång vi ses istället ;P



jag vet att det är ganska idiotiskt, men jag vill ha typ en ''snabb lösning'' typ, så att man blir smalare snabbare.. men jag fattar också att det kanske är ett lite vääl hårt schema som jag säkert inte kommer kunna hålla, men helt ärligt, om jag blir smalare av det här OCH mår på så sätt bättre pga att ja gillar my body, så vet jag inte om det är så idiotiskt ;)

men om det är tvärt om, så får jag nog prova någonting annat, som de ni tre sa, att äta nyttigt och träna, men som sagt så är det lättare att inte äta någonting alls, än nyttiga saker ;D

2010-01-26 @ 16:42:32
URL: http://petraochkatarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0